• ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС •
Зміст дошкільної освіти визначається Базовим компонентом дошкільної освіти в Україні (наук. керівник Т.О. Піроженко, редакція 2021 р.).
В освітньому процесі закладу зміст інваріантної складової Базового компоненту дошкільної освіти забезпечується через програму розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» (Білан О.І., Максименко О.Л., Возна Л.М. та ін.).
Корекційна робота у спеціальних (мовних) групах для дітей з порушенням мовлення здійснюється згідно з вимогами програмно-методичних комплексів «Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей молодшого дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення» та «Корекційна робота з розвитку мовлення дітей п'ятого року життя із фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення» (Рібцун Ю.В.).
Інваріантна складова також реалізується через парціальні програми:
- програма з фізичного виховання дітей раннього та дошкільного віку «Казкова фізкультура» (М.М. Єфименко);
- програма з фізкультурно-оздоровчої роботи у ДНЗ за авторською естетико-оздоровчою системою «Горизонтальний пластичний балет» (М.М. Єфименко);
- парціальна програма національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку «Україна – моя Батьківщина» (О. Каплуновська);
- програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку «Про себе треба знати, про себе треба дбати» (Л.В.Лохвицька);
- парціальна програма «Дошкільнятам - освіту для сталого розвитку» (О.І.Пометун, Н.В. Гавриш); - парціальна програма з морального виховання дітей дошкільного віку «Скарбниця моралі» (Л.В. Лохвицька)
- парціальна програма з формування лідерського потенціалу дітей дошкільного віку «Лідер живе в кожному» (Гавриш Н., Безсонова О.)
- альтернативна програма формування культури інженерного мислення у дітей передшкільного віку «STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт» (К.Крутій).
Діяльність закладу дошкільної освіти регламентується планом роботи, який складається на навчальний рік та оздоровчий період, схвалюється педагогічною радою та затверджується керівником закладу.
Навчальний рік у закладі починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року, а оздоровчий період - з 1 червня по 31 серпня.
У закладі провідною мовою навчання та виховання дітей є українська.
Учасники освітнього процесу: діти, педагогічні працівники, обслуговуючий персонал, батьки, представники підприємств, установ та інші, що беруть участь у освітній роботі.
Планування освітнього процесу здійснюється:
⇒ за режимними моментами за блочно-тематичним принципом - групи №1, 2, 3, 4, 5, 6, 10, 11, 12.
⇒ за проєктною технологією «Психолого - педагогічне проектування» Т.Піроженко - групи №7, 8, 9.
Для організації навчально-пізнавальної діяльності дітей перевага надається занятійній моделі організації освітнього процесу.
В роботі з дошкільниками педагоги закладу використовують інноваційні педагогічні технології:
• "Теорія розвязання винахідницьких завдань" (ТРВЗ) Г. Альтшуллера • "Технологія інформаційно-ігрової творчості" Н. Гавриш (коректурні таблиці) • Ейдетика • Мнемотехніка • Методика асоціативних карт • Розвивальні ігри Б. Нікітіна • Елементи педагогіки М. Монтесcорі
• Психолого-педагогічне проектування Т. Піроженко • Інформаційно-комунікативні технології • Логічні блоки З.Дьєнеша • Лего-конструювання
Також педагоги використовують у роботі з дітьми здоров'язбережувальні технології:
• "Театр фізичного розвитку та оздоровлення" М.Єфименка • Горизонтальний пластичний балет "Пластик-шоу" М. Єфименка, Ю.Мельниченко • Фітбол-гімнастика • Глайдинг • Дихальна гімнастика
• Пальчикова гімнастика
• Зорова гімнастика
• Гімнастика пробудження
• Самомасаж
• Кольоротерапія
• Арт-терапія
• Музикотерпія
• Казкотерапія
Відповідно до листа МОН № 1/12490-23 від 21.08.2023 року «Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2023/2024 навчальному році», на основі аналізу роботи за рік та з урахуванням виявлених проблем і потреб закладу у 2023–2024 навчальному році освітній процес в установі направлений на розв’язання таких проблем:
• Організація та підтримка безпечного освітнього простору в закладі дошкільної освіти.
• Забезпечення якісної педагогічної взаємодії з дітьми, спрямованої на подолання освітніх втрат.
• Формування соціально-громадянської компетентності дітей дошкільного віку.
• Партнерська взаємодія між батьками та педагогічним колективом як ключова передумова налагодження ефективного та дієвого освітнього процесу.
Завдання оздоровчого періоду:
• Забезпечення ефективної комунікації учасників освітнього процесу.
• Формування високої опірності організму дітей різним захворюванням.
• Забезпечення безпеки учасників освітнього процесу.
• Виховання стійкого інтересу дитини до активної рухової діяльності.
• Закріплення, уточнення, розширення запасу набутих упродовж навчального року знань.
• Забезпечення позитивного психоемоційного стану учасників освітнього процесу у період воєнних дій.